HTML

reklámbulvár

Kedélyes kreatívok, elképesztő tenderek, ipari mennyiségben gyártott copyk és minden, ami ezek mögött meg se próbál elbújni! Mert a reklám világa is lehet szerethető, érdekes, színes — mi több, szagos. A Reklámbulvár a Hammer Advertising munkatársainak háromnegyedszubjektív blogja. Sőt, ha neked is van érdekes reklámos közlendőd, posztolj a következő e-mail címre, és mi, egy gyors rápillantás után, közzétesszük: reklambulvar@hammer-ad.com

Linkblog

Friss topikok

2011.01.18. 17:37 reklámbulvár

NEM NYERT: Nyílt tender a Mammutnál

Címkék: marketing pr reklám tender mammut ügynökség havasi live reklámügynökség effektív art hammer advertising flow pr ingatlanarculat makáry stúdió relatív ügynökség saxon kreatív mammut tender

28 ügynökség indult a tenderen, de a végén csak egy maradt. Megküzdöttünk a Mammuttal, de alulmaradtunk. Pedig mindent beleadtunk. Vagy mégsem? Szerencse, hogy nem az őskorban élünk, így most olyat tehetünk, amilyet még soha senki: megmutatunk mindent, amit eddig csak az ügyfél szeme láthatott! Induljon a kreatív tűzijáték! Nincsenek többé titkok, aki itt van, az nyílt lapokkal játszik. Lesz itt minden, amitől egy ügynökségi dolgozó beindul: kreatívborzongás, indokolt és indokolatlan köldöknézés, tapintható erkölcsi fölény, móka, kacagás és sírás is talán. Ugyanarra a briefre, ugyanazok az ötletek és még sok más. A feladat izgalmas, a munka élvezetes volt; és ezen nem változtat az sem, hogy most nem mi nyertünk.

Köszönjük azoknak az ügynökségeknek, akik felhívásunkra elküldték a tenderre beküldött layoutjaikat — és azoknak is, akik nem.

Mammut tender 2010, szigorúan a nem nyertes anyagokkal. Lássuk, miből élünk!

(Akit esetleg érdekel: itt a tenderkiírás.)

Kattintson a "tovább" gombra a pályamunkák megtekintéséhez!

Versenyző: Hammer Advertising

Versenyző: Flow PR

  

 

 

 

 

 

Versenyző: Havasi: live

  

 

Versenyző: Ingatlanarculat.hu

  

Versenyző: Makáry Stúdió

  

  

Versenyző: Relatív

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Versenyző: Saxon Kreatív

  

  

  

Versenyző: Effektív-Art

  

  

  

  

  

 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Aki esetleg az anyagok böngészése után meggondolná magát, és mégis elküldené a tenderre beadott műveit, ne habozzon, küldje el az akati@hammer-ad.com e-mail címre és mi közzétesszük.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklambulvar.blog.hu/api/trackback/id/tr242593684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cyber panka 2011.01.21. 15:48:26

Ezeket végignézve teljesen jogosnak érzek minden magyar reklámszakmát érő becsmérlő megjegyzést. Érintettként én helyettük is szégyellem magam, némelyik pályamunka teljesen padlóra küldött. Rettenetesen nagy bajok vannak, tényleg. Ez a rovat, ha mindig bemutatja a nyílt tenderek veszteseit könnyen Szalacsi féle röhej-céltábla lehet és szégyent hoz mindenkire.
Nem tudom őszintén azt mondani, hogy köszönjük az összeállítást, tudom ez a valóság, de nagyon rossz ezzel szembesülni.

cyber panka 2011.01.21. 16:14:00

Nem tudom előzetes moderálás van-e, vagy miért tűnt el az előbb beírt kommentem. Most nem is ismételném meg, elég lesúlytó a véleményem. csak még egy kérdés: miért nyúlt mindenki ehhez a kihalt szőrös állatos poénhoz? Én ezt nem értem. Miért nem az áruházat próbálják megszemélyesíteni? egyiknek sincs semmi hangulata, nem érzem hogy egy classy, nyüzsgő, vonzó hely. pont ez hiányzik a kezdetek óta a mammut arculatából: hogy semmi más nincs csak ez a kurva állat. bármely más budapesti plázára gondolok beugrik egy jelző, Árkád, MOM stb...mind _valamilyen_ a Mammut semmilyen. Kívánom hogy a győztessel végre helyre kerüljenek. Az állatot kéne már elfelejteni.

Pinkpöröly 2011.01.21. 16:36:25

egyetértek cyber pankával kivéve hogy a lesúlytó az helyesen lesújtó. Az.

Több ilyen posztot!

eper77 2011.01.21. 16:52:17

Val'szeg nem véletlen, hogy mindenki a szőröst húzta elő. Mivel ennyire a "mammutra" szabottak, könnyű szívvel meg lehetett válni tőlük (ez egy one-shot). Bizonyára lehettek olyan anyagok is, amelyek egy ennél általánosabb megközelítést használtak, de azokat hülyék lennének megosztani, ha el lehet sütni egy következő kampányban. Én legalábbis így tennék: recycle recycle recycle :)) Amúgy a poszt (a blog?) szerintem bevállalós és tiszteletem.

cyber panka 2011.01.22. 14:38:58

@Pink-pöröly:
:D köszönöm a korrektúrát, túlságosan megszoktam, hogy van aki ezt nálam jobban tudja

reklámbulvár 2011.01.24. 11:08:40

Sziasztok,

Köszönjük a kommenteket!

Először annyit, hogy nincs moderálás, minden megjegyzés azonnal felkerül.

Tiszteljük a kommentelők véleményét, és tiszteljük azokat az ügynökségeket is, akik a nevüket és anyagaikat adták.

Ezért egy talán nem mellékes infó.

A szőrös állatok elburjánzása annak (is) köszönhető, hogy az ügynökségek egy része nem küldte el a másmilyen ötleteit, hátha máshol még felhasználhatják őket.

Másodszor. A blog témája nem a nyílt tenderek anyagainak ismertetése lesz. Ez csak egy bejegyzés, ami reméljük, nem tanulság nélkül való.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.01.26. 11:22:08

Havasiék is ismerhetik egy híres MTG-s szakember mondását: "Copy with pride!" Gratulálok :)

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2011.01.26. 12:04:28

azért én megnézném a briefet is :)
a munkák... hát... nem túl eredetiek de hogy lehet egy bevásárlóközpontot egy kihalt állatról elnevezni?
az meg hogy 28 ügynökség nevezett, elképesztő

Zico 2011.01.26. 15:25:12

@cyber panka: Maximálisan igazad van (a Pink-pöröly féle kiegészítéssel), ötlettelen, értékelhetetlen az egész.
Abban meg chimie-nek van igaza, hogy a megrendelő felelőssége megkerülhetetlen. A post tényleg nagyon jó, rendszeresíteni kéne...

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2011.01.26. 15:44:44

Ezek után kíváncsi vagyok, hogy ki nyert és mivel.

Re 2011.01.26. 15:46:47

Azért van pár egész jó is közöttük, nem kell olyan szőrös szívűnek lenni. :)

art · http://www.nyctrip.blog.hu 2011.01.26. 15:50:27

magyarország a 10.000.000 kreatív országa. mégis a legkeményebbek azok az arcok, akik kevesek lennének egy kreatív műhelyben, és ezt egy nagy cég marketing atyaúristeneként kompenzálják. a megrendelő felelőssége valóban fennáll. tanulságos kis válogatás.

art · http://www.nyctrip.blog.hu 2011.01.26. 15:52:57

@Re: jaj, geszti lehelletét érzem:) (szőrős szív, ha-ha-ha)

eper77 2011.01.26. 15:58:30

"tanulságos" all right. én spéci részleges szakmabeliként egy-egy vesztes tender után sokszor képzelgek azon, hogy vajon a versenytársak mit prezentáltak a sikerért. érdekes így látni, hogy valójában mennyire egyre mozdul a kreatívok agya, kicsi vagy nagy, nemzetközi vagy magyar cég... na de most, hogy ezt leírom, tűnik fel, hogy a NAGY nemzetköziek nincsenek is jelen. vajon nem keresték meg őket? vagy csak nem tartják okosnak az efféle megmérettetést?

Re 2011.01.26. 16:01:29

@art:
Gondoltam, ha már ennyire központi téma lett a szőr...
Szívesebben írtam volna, hogy itt annnyira ért hozzá mindenki! És nincs is könnyebb, mint leszólni mások munkáját. Ti biztosan sokkal kreatívabbak vagytok!
De ezzel megakasztottam volna a magasan szálló/mélyen szántó gondolatokat. (Utóbbi opcionális.)

litababa 2011.01.26. 16:01:38

nekem is van par olyan munkam, amit nem tennek portfolioba, a megrendlokon sem keves mulik... sot, ritka amikor nem csesznek el egy jonak indulo kreativot. mert ok "ertenek" hozza.

art · http://www.nyctrip.blog.hu 2011.01.26. 16:05:19

@Re: igazad van, nem vitatkozom, van pár olyan, ami nekem is tetszik. de azzal te sem vitatkozhatsz, hogy java részük megérdemelten szerepel a "nem nyert" válogatásban.

Re 2011.01.26. 16:36:52

@art: Ebben megegyezhetünk. Igazad van, nekem a hangvétellel volt gondom.

Szabó Patrícia 2011.01.26. 17:07:12

Egy olyan cég, amelyik a mamutot mammutnak hívja, majd nyitás (és az infó anyagok elkészülte után) még egy olyan magyarázatot is mellékelt anno, hogy azért mammut, két m-mel, mert hogy nagyon nagy, az nem is érdemel jobbat.

Most pedig megyek, mert vár otthon a kuttyám (aki egy hatalmas kutya)

copynocopy 2011.01.26. 19:45:12

Többen írják, hogy bevállalós a poszt. De miért tartjuk bátornak? Azért, mert valóban nyílttá teszi a nyílt tendert.

Hogy a 28 induló 84-140? ötlete brieftől a nem nyertekig látszik. Reméljük, majd ezt kiegészíti a megvalósult ötlet is, és akkor elmondhatjuk:
- az ügyfél azt kapta, amit kért és amire szüksége volt (a kettő nem mindig egyezik),
- képes volt ennyi munkát átlátni és helyesen értékelni,
- és ha díjat nem is nyer a nyertes, az eladást sikeresen támogatja.

Olyan tükör ez, amibe bátorság kell belenézni, de bátorság kell tartani is, mert görbeségében magára ismerhet nemcsak a lédigideát nagyban berendelő ügyfélkör, hanem az ezeken vegyes minőségben és statisztikailag fölöslegesen induló reklámosok is.

Bátor húzás, a nyíltság és a szakmai összefogás nekünk tesz jót az óriásokkal szemben, akiket kiszolgáltatottan szolgálunk ki. Több ilyet szeretnék látni!

Szappanopera 2011.01.26. 23:04:08

Végigmentem a kommenteken. A legtöbben azt nehezményezték, hogy a pályázók agya mennyire egyre jár, nincs semmi kreativitás. Aztán elolvastam a tenderkiírást. Abból kiderül, hogy a megrendelő kikötötte, hogy a mammutnak szerepelni kell. Ebből két tanulság van:
1. Mielőtt fikázol, tájékozódj!
2. Mielőtt bevásárlóközpont marketingigazgatója leszel, tanuld meg a marketing alapjait!

Borsószem26 2011.01.27. 10:22:05

@Szappanopera: " a megrendelő kikötötte, hogy a mammutnak szerepelni kell." - Én is megnéztem és csak azt olvastam, hogy az állatos logónak kell szerepelnie.
Idézem:
11. KÖTELEZŐ KOMMUNIKÁCIÓS ELEMEK
• Arculat állatos logóval
• Szlogen: Mammut. Híd az élményekhez
• Honlap cím
• Piros és szürke színek
süti beállítások módosítása